• DESPRE NOI
  • WORK
  • CLIENȚI
  • BLOG
  • CONTACT
  • Acasă
  • Blog
  • De-ale creativilor
  • Look, I am your… conscience!
Cosmetic Plant şi AMM Design fac echipă bună …
octombrie 30, 2012
Paradoza
martie 19, 2013

Look, I am your… conscience!

ianuarie 25, 2013
Categorii
  • De-ale creativilor
Tag-uri
  • advertising
  • AMM Design
  • darth vader
  • look I am your conscience
  • luke I am your father
  • para amm

(c) Mishu Vass.

Situaţia
Darth Vader, la origine personaj puternic negativ, devine pe parcursul ultimelor decenii:
1. un brand el însuşi
2. un endorser pentru alte branduri/produse
În cazul 2 reuşeşte să aducă o plus-valoare (ceva puternic pozitiv) respectivelor branduri/produse; în cazul 1, trezeşte simpatie şi face acoliţi, inducând publicului larg o nevoie de raportare/relaţionare cu el.
Problema
Paradoxul funcţional.
Posibilă explicaţie
Psihologia inversă. Publicul este atras mai degrabă de aspectele negative şi controversate ale unui subiect – fie el personaj de carte/film, persoană publică sau entitate promovată. În advertising, însă, tendinţa generală, vinovată de precauţie, este de a se marşa de fiecare dată pe calităţile unui brand/produs. În multe situaţii se exagerează latura pozitivă (sau, mai rău, se inventează, dacă nu există), publicul consumator se edifică de-a lungul timpului şi devine sceptic. Atunci când, împotriva curentului, un brand/produs este descris în termeni negativi, publicul este convins de contrariu în primul rând fiindcă i se dă impresia de onestitate. Avem un Darth Vader. E malefic. Dar e puternic. Se poate construi pe el, reprezintă o bază solidă. Nu se dezminte, deci putem avea încredere în ceea ce el ne arată despre sine.
Aplicaţie

(c) Mishu Vass.

(c) Mishu Vass.


Avem o maşină din generaţia veche care trece prin zid. Darth Vader opreşte maşina, dar în prim plan vedem personaje care se feresc din calea ei.
Să zicem că partea cu maşina care trece prin zid reprezintă o campanie care promovează un produs ca fiind mai apt decât este el în realitate. Publicul consumator sfârşeşte prin a se feri din calea produsului respectiv, în prima fază din credulitate (o să dea peste ei!), apoi pentru că au constatat că, de fapt, campania îi exagerează calităţile şi nu vor să intre în contact cu el. Darth Vader aşezat între ei şi produs e semnalul de alarmă, vocea realităţii, atitudinea onestă (sau revelaţia ulterioară): această maşină nu poate, de fapt, să treacă prin zid. O privire din afară ar empatiza automat cu Darth demascatorul, nu cu maşina supralicitată.
Darth Vader a prins în publicitate (şi în afara ei) pentru că joacă rolul conştiinţei într-o industrie unde prea des şi de prea multă vreme aceasta este lăsată deoparte în speranţa că se poate câştiga mai mult cu exagerări pozitive.
Para
Avem o pară. Este cel mai banal posibil fruct, nu creează expectative, probabil e şi mălăieţ pe deasupra. Un produs, adică, din cele mai modeste, care nu cere publicului consumator să i se închine. E mai rău decât negativ, e complet insignifiant. Nici măcar puternic nu e. Dar e onest, prin urmare credibil.
Parcursul lui e similar cu al lui Darth, dintr-o direcţie diferită şi, evident, cu un grad mai mic de extrapolare. Darth e credibil pentru că, negativ fiind, nu are pretenţia să fie altceva decât este; e sincer. Para e credibilă pentru că, banală şi slabă cum e, nu are pretenţia să se pretindă din start interesantă. Şi, inevitabil (psihologia inversă), publicul îi îndrăgeşte instant, investindu-i (el, publicul – nu intermediarul, adică agenţia) cu o plus-valoare. Pozitivă.
E nevoie de curaj să te prezinţi astfel. O agenţie trebuie să îşi asume realitatea a ceea ce promovează, pentru că doar astfel ceea ce promovează poate fi schimbat. Schimbarea nu se produce forţat cu ajutorul a tot felul de adaosuri exterioare, ci ulterior, pe baze reale recunoscute ca atare, în percepţia publicului şi în baza experienţei acestuia. Darth Vader e puternic negativ. Percepţia lui? Puternic pozitivă. Para e banală, recunoaşte că are nevoie de cârje. I se acordă simpatie. Sfârşeşte prin a fi percepută pozitiv.
Astfel am ales să fim transparenţi. Crudul adevăr despre o pară oarecare arată, în linii clare, într-un limbaj nu foarte la îndemâna tuturor (respectăm un anumit nivel) dar nici prea pretenţios (nu ne dăm aere atotştiutoare), publicului consumator (în cazul nostru, potenţialilor clienţi, pe care ni-i dorim cernuţi dintr-o anumită categorie), ce suntem capabili să facem dacă ni se cere. Suntem capabili şi să exagerăm pe tema calităţilor pozitive ale unui brand/produs, evident, dar faptul că noi am ales o pară banală să simbolizeze acest brand/produs este un semnal (a) despre onestitatea relaţionării noastre cu brandul/produsul respectiv; (b) despre faptul că adevăratul lor statut – fie pozitiv, fie negativ – nu ne este străin; (c) despre acele produse fără valoare, pe care clientul mai bine le-ar îmbunătăţi înainte să le promoveze, fiindcă alfel nu vor rezista pe piaţă oricât s-ar strădui agenţia, şi, nu în ultimul rând, (d) despre limitele noastre (deşi capabili să facem minuni pentru branduri/produse, preferăm ca aceste minuni să fie susţinute măcar de un potenţial intrinsec, deja existent, al acestora).
O asociere cu Darth Vader este oricând binevenită, acolo unde conştiinţa este o realitate implicită şi nu un pretext. Para este Darth Vader-ul nostru: un manifest despre raportarea noastră la industrie, un PR în relaţia cu producătorii şi consumatorii, şi un ambasador al prieteniei faţă de toţi creativii dispuşi să joace în deplină onestitate şi cunoştinţă de cauză acest joc irezistibil şi – să recunoaştem – alunecos, numit publicitate.
Text şi imagine: Mishu Vass | senior copywriter | visual artist

Distribuie

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Caută articolul

Colecția de articole

  • august 2022
  • iulie 2021
  • aprilie 2017
  • septembrie 2015
  • iunie 2015
  • aprilie 2015
  • martie 2015
  • februarie 2015
  • ianuarie 2015
  • august 2014
  • iulie 2014
  • aprilie 2014
  • februarie 2014
  • ianuarie 2014
  • noiembrie 2013
  • octombrie 2013
  • iulie 2013
  • mai 2013
  • aprilie 2013
  • martie 2013
  • februarie 2013
  • ianuarie 2013
  • decembrie 2012
  • noiembrie 2012
  • octombrie 2012
  • septembrie 2012
  • august 2012
  • iulie 2012
  • iunie 2012
  • mai 2012
  • aprilie 2012

Categorii articole

  • Client Work
  • De-ale creativilor
  • Evenimente
  • Internship | Cariere
  • Networking
  • Pauza de cafea

Newsletter

Contact Rapid

RO-400496 Cluj-Napoca,
str. Eugen Ionesco, 28

+40 722 713452

+40 264 433894

+40 264 434734

contact@ammdesign.ro

ne putem întâlni și aici:

sau trimite-ne un mesaj

×

    © 2022 AMM DESIGN

      Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi cea mai bună experiență pe situl nostru web.

      Poți afla mai multe despre cookie-urile pe care le folosim sau să le dezactivezi în setări.

      Prezentare generală a confidențialității

      Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.

      Cookie-urile strict necesare

      Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.

      Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest sit va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.

      Google Analytics

      Acest site utilizează Google Analytics pentru a colecta informații anonime, cum ar fi numărul de vizitatori pe sit și cele mai populare pagini.

      Menținerea activată a acestor cookie-uri ne ajută să îmbunătățim situl nostru web.

      Te rog activează mai întâi cookie-urile strict necesare ca să-ți putem salva preferințele!

      Politica de confidentialitate

      Politica de confidențialitate

      I. Informații generale

      Confidențialitatea datelor dumneavoastră cu caracter personal reprezintă una dintre preocupările principale ale AMM Design SRL, cu sediul în Cluj-Napoca, Str. Eugen Ionesco 28, în calitate de operator de date. Acest document are rolul de a vă informa cu privire la prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal, în contextul utilizării paginii de internet www.ammdesign.ro

      Cuprins:

      • Categoriile de date cu caracter personal prelucrate
      • Scopurile și temeiurile prelucrării
      • Modificări în politica de confidențialitate

      II. Categoriile de date cu caracter personal prelucrate

      A. Dacă sunteți client al Site-ului, AMM Design SRL va prelucra datele dumneavoastră cu caracter personal, cum ar fi:

      • Nume și prenume
      • Număr de telefon
      • Adresa de e-mail
      • Adresa de facturare
      • Adresa de livrare
      • Date referitoare la modul în care utilizați Site-ul (de exemplu comportamentul/preferințele/obișnuințele dumneavoastră în cadrul Site-ului)
      • Orice alte categorii de date pe care le furnizați în mod direct în contextul creării contului de utilizator, în contextul plasării unei comenzi prin intermediul Site-ului sau în orice alt mod care rezultă din utilizarea acestuia.

      B. Dacă sunteți vizitator al Site-ului, AMM Design SRL va prelucra datele dumneavoastră cu caracter personal pe care le furnizați:

      • În mod direct în contextul utilizării Site-ului, cum ar fi datele pe care le furnizați în cadrul secțiunii formular de contact, în măsura în care ne contactați în acest fel.
      • În mod indirect, date precum: adresa IP, browser folosit, durata navigării, istoricul căutărilor, sistem de operare folosit, limba și pagini vizualizate, URL-uri complete, secvența de click-uri către, prin și de la site-ul nostru, informații sau produse vizualizate / căutate, durata vizitelor pe anumite pagini, informații privind interacțiunea cu paginile (ex. derularea, click-urile, trecerile de mouse), date despre comportamentul utilizatorilor

      III. Scopurile și temeiurile prelucrării

      Dacă sunteți client al Site-ului, AMM Design SRL prelucrează datele dumneavoastră cu caracter personal astfel:

      • pentru desfășurarea relației contractuale dintre dumneavoastră și AMM Design SRL , respectiv pentru informarea dumneavoastră asupra stării ofertei solicitate.

      Temei: Prelucrarea datelor dumneavoastră în acest scop are la bază confirmarea dumneavoastră, prin bifarea căsuței “Sunt de acord cu politica de confidențialitate”

      IV. Modificări în politica de confidențialitate

      Ne rezervăm dreptul de a modifica aceasta politică de confidențialitate. În cazul unor modificări majore pe viitor vei fi înștiințat pe email (dacă este posibil) sau prin afișarea unui mesaj specific pe site. Această pagină de internet folosește fișiere de tip cookie.