• DESPRE NOI
  • WORK
  • CLIENȚI
  • BLOG
  • CONTACT
  • Acasă
  • Blog
  • Client Work
  • Ceaiul bun la poveste se cunoaşte
Join your club
mai 21, 2012
Omuleţul galben şi creta, în cheie socială
iulie 23, 2012

Ceaiul bun la poveste se cunoaşte

iunie 22, 2012
Categorii
  • Client Work
  • Pauza de cafea
Tag-uri
  • AMM Design
  • ceai
  • Fares
  • identitate
  • packaging
  • Saga

“Mi-e dor să mai merg la un ceai / la un ceai…”
De acord, dar să fie Saga. Noi asta bem şi ne place atât de mult, încât pentru fiecare sortiment inventăm o cutie.

logo saga
Primele mărturii despre ceai au apărut sub forma unei legende datate cândva prin anii 2600 i. C.
Împăratul Shen Nung, din precauţie, bea numai apă fiartă fierbinte. Bucătarii trebuiau să fiarbă permanent apa, 24 ore din 24. Legenda spune că, într-o bună zi, împăratul a intrat în bucătărie să îşi bea apa, iar în acel moment un vânt puternic purtă în încăpere frunze şi crenguţe din grădină. Nu se ştie dacă veneau de pe lemnele de foc stivuite sub geamurile bucătăriei sau din tufişurile de ceai sălbatic ce creşteau în zonă. În orice caz, acestea căzură în vasul cu apa clocotită. În faţa bucătarilor stupefiaţi, împăratul se apropie de vasul în care apa începea să îşi schimbe culoarea şi în acelaşi timp emana o aromă necunoscută. Împaratul a pus bucătarii să guste, şi văzând că aceştia supravieţuiesc, a gustat el însuşi licoarea.
Pe parcurs, cultura ceaiului în China s-a integrat curentelor filosofice practicate: daoismul, confucianismul şi buddhismul.
Daoismul defineşte Dao ca o combinaţie de adevăr, bunătate sufletească şi frumuseţe cosmică, materia şi spiritul uman fiind inseparabile: materia este spirit şi spiritul este materie. Acest concept de calm şi inerţie i-a împins pe chinezi către ceai şi către dizolvarea trupului uman în univers, odată cu el.
Principiile confucianismului includ mila, devotamentul, ritualul, înţelepciunea, precum şi „calea aurită de mijloc”. Confucius a sugerat, la vremea sa, echilibrul şi armonia, iar următorii împăraţi chinezi şi fiecare familie care ajungea să conducă o parte din ţară au considerat utilă doctrina sa. Structura complexă a etichetei confucianiste a influenţat şi dezvoltat ceremonialul ceaiului.
Budismul presupune că viaţa umană este circumscrisă de căutare şi suferinţă, iar fiinţele umane trebuie să mediteze, înfruntând permanent tendinţa spre opacitate. Gustul amar al ceaiului s-a asortat, desigur, în mintea budiştilor, cu ideea de suferinţă, iar lichidul transparent, cu ideea de meditaţie şi clarviziune, de trezire interioară.
Prin 1560 d.C, în timp ce în Japonia şi China cultura ceaiului era deja destul de complexă, informaţiile despre noua băutură misterioasă abia începeau să pătrundă în Europa. Conducătorii de caravane menţionau câte ceva despre ceai, însă nu se ştia mai nimic despre modul de consum şi despre înfăţişarea acestuia. Primul european care a avut un contact cu ceaiul şi a scris despre acesta a fost, la momentul respectiv, portughezul Jasper de Cruz; cu flota sa avansată din punct de vedere tehnologic, Portugalia fiind prima ţară cu drept de comerţ cu China. În prima sa misiune comercială, Jasper de Cruz a avut privilegiul de a fi primul european degustător de ceai, după care lucrurile s-au accelerat considerabil.
Portughezii au dezvoltat o rută comercială prin care trimiteau ceaiul la Lisabona, de unde vasele olandeze îl transportau în Franţa, Olanda şi în ţările Baltice. Disponibil iniţial doar în farmacii, alături de condimente rare precum ghimbirul şi zahărul, în 1658 ceaiul a ajuns la Londra, iar din 1675 se putea deja găsi în magazinele alimentare din Olanda.
Când regele Carl II s-a căsătorit cu prinţesa portugheză Catarina Braganzscaia, noua regină a Angliei a adus cu sine o ladă de ceai chinezesc procurată prin contribuţia exploratorilor de la curte. La puţină vreme după aceea, ceaiul a devenit băutura curţii regale.
Ceea ce a urmat este previzibil. În 1717 s-a deschis în Londra prima casă a ceaiului. Spre deosebire de pub-uri, barurile de bere unde se adunau doar bărbaţi, ceainăria era dedicată inclusiv şi mai ales femeilor.
Până în 1760 servirea ceaiului a devenit pentru Anglia o tradiţie naţională, iar din 1874, când prim-ministrul a micşorat impozitul pe ceai de la 119% la 12,5%, această băutură minunată a devenit destul de accesibilă.
Până la începutul sec.XIX, ceaiul se bea pe parcursul întregii zile, mai ales seara, după cină, dar cultura engleză de servire a ceaiului s-a perfecţionat tot mai mult, căpătând o expresie vie de trăsătură naţională: aşa numitul 5 o’clock tea.
Câte ceva despre Saga
Când am început să lucrăm pentru ceaiurile Fares, inspiraţia a venit cu primul abur aromat din ceaşca de test. A fost un adevărat „trip” pe plantaţiile originare, în corăbiile cu mirodenii, prin saloanele reginei şi înapoi la masa de şedinţe a agenţiei, unde povestea începuse deja să capete contur de hartă veche şi literă decorată.
Majoritatea ne încadram în categoria coffee addict, dar cafetiera a căzut brusc într-un soi de dizgraţie. Nu de alta… dar arăta înfiorător de neapetisant faţă de cutiuţele noastre magice.

cutiile saga

Distribuie

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Caută articolul

Colecția de articole

  • august 2022
  • iulie 2021
  • aprilie 2017
  • septembrie 2015
  • iunie 2015
  • aprilie 2015
  • martie 2015
  • februarie 2015
  • ianuarie 2015
  • august 2014
  • iulie 2014
  • aprilie 2014
  • februarie 2014
  • ianuarie 2014
  • noiembrie 2013
  • octombrie 2013
  • iulie 2013
  • mai 2013
  • aprilie 2013
  • martie 2013
  • februarie 2013
  • ianuarie 2013
  • decembrie 2012
  • noiembrie 2012
  • octombrie 2012
  • septembrie 2012
  • august 2012
  • iulie 2012
  • iunie 2012
  • mai 2012
  • aprilie 2012

Categorii articole

  • Client Work
  • De-ale creativilor
  • Evenimente
  • Internship | Cariere
  • Networking
  • Pauza de cafea

Newsletter

Contact Rapid

RO-400496 Cluj-Napoca,
str. Eugen Ionesco, 28

+40 722 713452

+40 264 433894

+40 264 434734

contact@ammdesign.ro

ne putem întâlni și aici:

sau trimite-ne un mesaj

×


    © 2022 AMM DESIGN

      Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi cea mai bună experiență pe situl nostru web.

      Poți afla mai multe despre cookie-urile pe care le folosim sau să le dezactivezi în setări.

      Prezentare generală a confidențialității

      Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.

      Cookie-urile strict necesare

      Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.

      Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest sit va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.

      Google Analytics

      Acest site utilizează Google Analytics pentru a colecta informații anonime, cum ar fi numărul de vizitatori pe sit și cele mai populare pagini.

      Menținerea activată a acestor cookie-uri ne ajută să îmbunătățim situl nostru web.

      Te rog activează mai întâi cookie-urile strict necesare ca să-ți putem salva preferințele!

      Politica de confidentialitate

      Politica de confidențialitate

      I. Informații generale

      Confidențialitatea datelor dumneavoastră cu caracter personal reprezintă una dintre preocupările principale ale AMM Design SRL, cu sediul în Cluj-Napoca, Str. Eugen Ionesco 28, în calitate de operator de date. Acest document are rolul de a vă informa cu privire la prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal, în contextul utilizării paginii de internet www.ammdesign.ro

      Cuprins:

      • Categoriile de date cu caracter personal prelucrate
      • Scopurile și temeiurile prelucrării
      • Modificări în politica de confidențialitate

      II. Categoriile de date cu caracter personal prelucrate

      A. Dacă sunteți client al Site-ului, AMM Design SRL va prelucra datele dumneavoastră cu caracter personal, cum ar fi:

      • Nume și prenume
      • Număr de telefon
      • Adresa de e-mail
      • Adresa de facturare
      • Adresa de livrare
      • Date referitoare la modul în care utilizați Site-ul (de exemplu comportamentul/preferințele/obișnuințele dumneavoastră în cadrul Site-ului)
      • Orice alte categorii de date pe care le furnizați în mod direct în contextul creării contului de utilizator, în contextul plasării unei comenzi prin intermediul Site-ului sau în orice alt mod care rezultă din utilizarea acestuia.

      B. Dacă sunteți vizitator al Site-ului, AMM Design SRL va prelucra datele dumneavoastră cu caracter personal pe care le furnizați:

      • În mod direct în contextul utilizării Site-ului, cum ar fi datele pe care le furnizați în cadrul secțiunii formular de contact, în măsura în care ne contactați în acest fel.
      • În mod indirect, date precum: adresa IP, browser folosit, durata navigării, istoricul căutărilor, sistem de operare folosit, limba și pagini vizualizate, URL-uri complete, secvența de click-uri către, prin și de la site-ul nostru, informații sau produse vizualizate / căutate, durata vizitelor pe anumite pagini, informații privind interacțiunea cu paginile (ex. derularea, click-urile, trecerile de mouse), date despre comportamentul utilizatorilor

      III. Scopurile și temeiurile prelucrării

      Dacă sunteți client al Site-ului, AMM Design SRL prelucrează datele dumneavoastră cu caracter personal astfel:

      • pentru desfășurarea relației contractuale dintre dumneavoastră și AMM Design SRL , respectiv pentru informarea dumneavoastră asupra stării ofertei solicitate.

      Temei: Prelucrarea datelor dumneavoastră în acest scop are la bază confirmarea dumneavoastră, prin bifarea căsuței “Sunt de acord cu politica de confidențialitate”

      IV. Modificări în politica de confidențialitate

      Ne rezervăm dreptul de a modifica aceasta politică de confidențialitate. În cazul unor modificări majore pe viitor vei fi înștiințat pe email (dacă este posibil) sau prin afișarea unui mesaj specific pe site. Această pagină de internet folosește fișiere de tip cookie.